Prettymarble

Allmänt

Köp- och leveransvillkor

Pretty Marble tillverkar marmorbord efter kundens önskemål och säljer även separata marmorskivor. Vi erbjuder Italiensk vit marmor (Carrara), svart marmor (Nero Marquina) samt grön marmor (Verde Guatemala) från Indien i kombination till olika modeller av svetsade bordsunderreden i stål med vitt, svart och mässingsfärgat lack. Varje bord är tillverkat på beställning när kunden lägger en order, detta för att erbjuda en stor valfrihet på bordsmodeller och färgkombinationer.

Pretty Marble

Organisationsnummer SE930516842001
Tegelviksgatan 29, 11641 Stockholm

Företagets öppettider:
Mån – Fre 8.00 – 16.00
Telefon : 070-092 72 81
E-mail: info@prettymarble.se
www.prettymarble.se

Information om beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som angetts vid beställning. I bekräftelsen finns uppgifter om produkterna som beställts, priser samt fakturerings- och leveransadress som uppgetts vid köpet. Är något fel i beställningen ska du omedelbart kontakta oss via e-post på info@prettymarble.se.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, fraktkostnaden samt eventuell rabatt avdragen. Dessa köp- och leveransvillkor finns även i kassan som man vid köp godkänner. Fraktkostnaden är beroende av ditt postnummer och beräknas i kassan. Vi förbehåller oss rätten att avbryta köpet om kunden valt gratis upphämtning på vårt kontor, men som vill få det hemlevererat. Vi får då komplettera ordern med en korrekt fraktkostnad till kundens adress i Sverige.

Betalningsalternativ

– Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning uppvisar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout. Det är Klarna som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

– Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

– Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Du får alltid hem dina varor innan du betalar och du samlar alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp av varor om 10000 kr med Klarna Konto är uppläggningsavgiften 0 kr. Denna summan ska avbetalas på 12 månader med Klarna konto-delbetalning. Totalkostnaden vid detta exempel blir 11458 kr, med 12 delbetalningar á 955 kr/styck. Den effektiva räntan är 29,22%, exemplet förutsätter att avbetalningen sker under ett års tid. Beräknat enligt konsumentverkets riktlinjer 2012-12-10.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Swish: Önskar du betala med Swish kontaktar du oss per mail på info@prettymarble.se för att få mer information kring hur du går tillväga. Inom några dagar efter din beställning skickar vi inbetalningsuppgifter till den e-postadress du angivit i din beställning. Där får du ett telefonnummer som är Pretty Marbles att skicka betalningen till. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 12%. Ingen kreditprövning sker. Ett bekräftelsemail efter din betalning är ditt kvitto.

Reklamationer och returer

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Alla varor från oss är specialtillverkade efter konsumentens önskemål och innefattas inte av ångerrätt. Om konsumenten kan påvisa ett fabrikationsfel på varan ersätts den delen av varan (antingen marmorskivan eller bordsunderredet). Ett utbyte gäller dock inte vid förslitningsskador. Vid ett fabrikationsfel betalar Pretty Marble fraktkostnad för utbytesdelen/varan. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka varan. Kunden ansvarar för att varan når Pretty Marble i likvärdigt skick som när det lämnat Pretty Marble och enligt vad som påtalats i sitt reklamations-mail. Se nedan.

Hur konsumenten går tillväga vid en reklamation:

  1. Maila info@prettymarble.se med ditt ordernummer. Berätta varför du vill reklamera samt bifoga bilder.
  2. När din reklamation godkänts kommer vi att återkomma med information kring hur returen kommer gå till. Pretty Marble betalar returfrakten och mailar en retursedel som ska fästas på paketet.
  3. Varan ska paketeras på likvärdigt sätt som när produkten kom till kunden. På en EU-pall med emballering likt vad som fanns vid leveransen till kund, detta för att klara frakthanteringen hos Schenker.

Garantier och service

Marmor är ett levande material där varje sten är unik med olika marmoreringar och färgsättningar. Det går inte att önska en viss marmorering eller nyans på stenen. Det kan i marmorn förekomma små håligheter på några millimeter, detta är stenens struktur och ingenting som är fel. När stenen slipas kan mindre repor uppkomma, dessa repor kan man inte alltid komma undan. Vi rekommenderar att man rengör och impregnerar sin sten med produkterna vi föreslår för att underhålla sin sten på bästa möjliga sätt. Pretty Marble har skötselråd på webbsidan under ”kontakt – vanliga frågor – hur tar jag hand om mitt bord?”. Pretty Marble tar inget ansvar för skador för felaktig hantering och behandling av marmorn som uppstått hos konsumenten.

Privat policy

När du lägger din beställning hos Pretty Marble uppger du personuppgifter som krävs för att fullfölja köpet. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookie

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som session cookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Det finns två leveransalternativ där gratis upphämtning på vårt kontor i Stockholm är ett alternativ och det andra är hemleverans där vi använder oss utav Schenker. Vid upphämtning av produkterna på vårt kontor i Stockholm görs detta på överenskommen dag och tid. Leveranstiden är cirka 5-7veckor för soffbord, sidobord samt sängbord. För matbord är leveranstiden 6-8v, efter att orderbekräftelsen gått ut till kund, med reservation för industrisemester och oplanerade längre leveranstider hos våra leverantörer. Skulle det förekomma längre leveranstider meddelar Pretty Marble det till konsumenten vid beställning och kunden har rätt att häva sitt köp. För specialtillverkade varor med andra mått än de på webbshoppen gäller längre leveranstider. Läggs en beställning under helgdag, kommer kunden få en orderbekräftelse på nästkommande vardag.